Projekt wykonany przy współudziale arch. Mariusza Plewy
Projekt: 2002
Realizacja: 2002-2003
Inwestor: Polska Telefonia Cyfrowa sp. z o.o.
Konstrukcja: mgr inż Włodzimierz Wójtowicz, mgr inż Jarosław Gębal
Generalny wykonawca: SWIETELSKY Sp.z.oo.
Budynek Stacji Bazowej Ery GSM w Łodzi znajduje się w dzielnicy Teofilów na terenie byłej fabryki igieł Famid. Usytuowany na niewielkiej działce w głębi kompleksu powojennych budynków fabrycznych jest niemal niewidoczny z ulicy.
Strukturę elewacji tworzy rygorystyczny rysunek modularnej okładziny aluminiowej z płyt Alucobond, w którym wycięte są poziome pasy okienne. Dominujący akcent w prostej bryle budynku, widoczny z uliczki dojazdowej do obiektu, stanowi narożna klatka schodowa, doświetlona poprzez duże powierzchnie ścian ze szklanych bloczków. Słupową konstrukcję odzwierciedla na elewacjach rytmiczny podział poziomych pasów okiennych oraz widoczna konstrukcja powyżej ostatniej kondygnacji, podpierająca przekrycie tarasu. Aby podkreślić racjonalistyczny i technologiczny charakter stacji bazowej, wypełnionej najnowocześniejszymi urządzeniami telekomunikacyjnymi, do wykonania fasad (panele, stolarka) użyto metalu.
Budynek pełni funkcje technicznego zaplecza dla trzydziestometrowej wieży transmisyjnej oraz centrum obsługującego abonentów telefonii komórkowej. Na niewielkiej przestrzeni drugiej i trzeciej kondygnacji w pomieszczeniach hotline przebywa około 250 osób, dla których należało stworzyć jak najlepsze warunki pracy. Istotnym problemem technicznym było zminimalizowanie wszelkich dźwięków dochodzących z zewnątrz, wydawanych przez komputery czy urządzenia klimatyzacyjne, a także rozmów prowadzonych przez współpracowników z abonentami. Osiągnięcie tego celu wymagało ścisłej współpracy z akustykiem podczas doboru urządzeń i materiałów wykończeniowych wnętrz.
Do wyposażenia centrum obsługi klienta zostały wykorzystane najnowocześniejsze materiały tłumiące oraz specjalne rozwiązania z zakresu ergonomii, zapewniające pracownikom ciszę i najwyższy możliwy komfort pracy. Zachowanie jak największej liczby drzew wokół budynku ma również duże znaczenie dla pracujących w nim ludzi – przeszklenia klatki schodowej i windy, a przede wszystkim taras na dachu budynku, zapewniają im kontakt z zielenią podczas krótkich przerw w nużącej pracy w callcenter.